Porady

Podpisywanie dokumentów online

Jak zrobić plik PDF z podpisem? Nie musisz wychodzić już z biura, by podpisać dokumenty. Z pomocą podpisu online możesz w szybki sposób podpisać dokumenty i wysłać je e-mailem do odbiorcy. W artykule przeczytasz, jak umieścić poprawnie podpis elektroniczny.

Kiedy podpisywanie dokumentów online jest szczególnie przydatne?

Coraz więcej osób zastanawia się jak zrobić plik PDF z podpisem kwalifikowanym. Problemem wielu firm są stosy papierów, które zalegają na biurowych regałach. Do tego dochodzi konieczność drukowania wszystkich dokumentów i wysyłania ich pocztą lub kurierem. Podpis elektroniczny jest sposobem szybszym, bardziej ekologicznym, a dodatkowo pozwalający zaoszczędzić wiele miejsca i czasu. Umożliwiają to platformy, które pozwalają na zarządzanie różnymi dokumentami. Zdecydowanie warto się im przyjrzeć, ponieważ pozwalają zarządzać biznesem z dowolnego miejsca na ziemi.
Coraz więcej firm stawia na ekologię. Dotyczy to wielu aspektów, także zarządzania dokumentacją bez konieczności drukowania. Jak zrobić plik PDF z kwalifikowanym podpisem? Obecnie wystarczy sporządzić je w postaci elektronicznej i podpisać za pomocą kliknięcia odpowiedniego przycisku. Następnie przekazujemy umowę, czy inny dokument w wersji elektronicznej do swojego odbiorcy.

Zobacz też: https://pcpro.pl/jak-zrobic-plik-pdf

Jak zrobić plik PDF z podpisem online i ułatwić funkcjonowanie swojej firmy?

Elektroniczne zarządzanie dokumentacją ma same zalety. Wiele osób jest przyzwyczajonych do konieczności spakowania i wysłania pocztą dokumentu do osoby, która go przeczyta, podpisze i następnie odeśle. To strata czasu i niepotrzebne nerwy. Gdy wygenerujemy dokument w wersji elektronicznej, wystarczy przesłać go do odbiorcy, który już po chwili może złożyć swój podpis, klikając w odpowiednie pole. Co więcej, jeśli jest konieczność złożenia podpisu przez kilka osób, dokumenty nie muszą wędrować z jednego adresu e-mail, do drugiego. Każdy może podpisać się w tym samym momencie. To niezwykłe ułatwienie i przede wszystkim oszczędność naszego czasu!

Jak zrobić plik PDF ze swoim podpisem? Podpisz i odeślij!

Bardzo często możemy spotkać się z sytuacją, że otrzymamy e-mail z dokumentem PDF, który wymaga szybkiego podpisania i odesłania. W dotychczas znanej wszystkim wersji konieczne byłoby wydrukowanie dokumentu, podpisanie go ręcznie, zeskanowanie do PDF i odesłanie pocztą elektroniczną. Za pomocą podpisu elektronicznego odeślemy w krótkim czasie podpisany PDF. Wynikają z tego same korzyści: oszczędność czasu, druku i papieru.
Jak zrobić plik PDF i szybko go odesłać? To rozwiązanie umożliwia wiele platform, które współpracują z Adobe i umożliwiają wykonanie mobilnego, kwalifikowanego podpis elektronicznego. To definitywny koniec z odręcznym podpisywaniem stosu papierów i odsyłanie ich pocztą.

Podpisywanie jest niezwykle proste. Najpierw należy wybrać odpowiedni program wspierający i wykupić możliwość korzystania z tego rozwiązania. By podpisywać dokumenty na smartfonie wystarczy aplikacja. Z poziomu komputera wystarczy zainstalować odpowiedni program i ustawić kod PIN, by mieć możliwość potwierdzenia podpisu. Nie obejdzie się też bez przeglądarki PDF Adobe Acrobat Reader DC, która jest bezpłatna.

Jak zrobić plik PDF z podpisem kwalifikowanym?

Dokładny sposób jest uzależniony od dokładnego sposobu, jaki wybierzemy. W większości przypadków wygląda to tak, że łączymy się z daną aplikacją lub uruchamiamy program za pomocą swojego komputera. Następnie wchodzimy w odpowiednią zakładką, gdzie dodajemy plik w formie PDF, który chcemy podpisać. Następnie wystarczy zaznaczyć plik i wybrać opcję „podpisz”.

To niezwykle szybkie rozwiązanie, które nie przysparza trudności i pozwala uporać się z dużą ilością dokumentów do podpisania.

Katarzyna

Urzędniczka z dużym doświadczeniem, pasjonuje się prawem administracyjnym i technologią. Wolny czas spędza z rodziną.

Related Articles

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button